Logo nedir? Kelime anlamı olarak mahiyet muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime anlamının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler için henüz çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde çalışma gösteren nöbetletmelerin çoğunlukla logoları bölümü temaşa değer. Fakat ansızın bir araba bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, kabil başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çdenktaş baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine usturuplu olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönısilsile gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat bile sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma için logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu veri çok önemlidir.